Keek op de week #034Begin september schreef ik deel één in deze serie, ik wil fitter worden! Links om of rechts om, het moet gewoon gebeuren. Op het moment dat ik het toen schreef had ik meer tijd als ‘gemiddeld’ en lukte het me om gewoon minimaal twee tot drie keer per week te gaan lopen, dat ligt nu wat anders door drukkere dagen en het feit dat het eerder donker is. Maar ik blijf in beweging en het wordt steeds iets makkelijker allemaal!

Na mijn vorige update op 6 september liep ik nog één keer ruim zeven kilometer en vlak daarna verstapte ik me tijdens het ophalen van de kinderen. Vervolgens had ik serieus flink last van mijn knie en dat wilde maar niet zo goed herstellen.

Toch proberen, lekker eigenwijs!

Op 10 september ging ik het toch proberen en dat mislukte, ik zakte door de grond van de pijn in mijn rechter knie en been. Op 15 september dacht ik dat het wel weer ging, uiteindelijk heb ik een rondje van zo’n 3,5 kilometer gelopen met toch nog aardig wat last.

Uiteindelijk heb ik op 24 september weer gelopen, wandelen en ‘joggen’ afgewisseld en liep ik 4,2 km in zo’n 37 minuten. Helaas ging het de dag erna weer lastig en was mijn knie dik, te vroeg weer aan de gang gegaan dus!

Na een aantal dagen dikke knie en slapeloze nachten besloot ik het tot na onze vakantie rustig aan te doen. Niet lopen met fitbit of runkeeper en al helemaal niet ‘hobbelen’ (joggen voor beginners).

Na een maandje rust…

Na onze vakantie op 22 oktober besloot ik weer eens een rondje te doen, met mijn sportieve kleding aan liep ik toch nog 4,4 km in 37:16 minuten. Dat viel niet tegen, maar wederom had ik een lekker warme knie en het opstaan de volgende dag was pijnlijk.

Afgelopen vrijdag ben ik weer van start gegaan, zonder pijn! Langzamer als dat ik had gehoopt liep ik 45 km in zo’n 37 minuten. Zondag ging ik in der herhaling en het zelfde rondje ging nu in 36 minuten, later die dag maakte ik zelfs ook nog een wandeling met mijn zusje en de meiden fietste met ons mee!

De komende tijd?

Door onze relatief drukke planning en het feit dat het vroeg donker is zie ik weinig mogelijkheden om bij daglicht te gaan lopen. Het wordt dus even behelpen… maar ik wil echt blijven lopen.

Werk, Veusteveul, vrijwilligerswerk en de bezigheden van onze dochters maken dat de week best vol zitten. Neem daarbij dat ik niet graag in het donker loop maakt het gewoon even wat lastiger de komende maanden.

Voorlopig is het nog zo dat ik op vrijdag vrij ben, op de vrijdagen dat ik geen afspraken heb of tussendoor tijd kan maken loop ik op vrijdag en daarnaast probeer ik elke zondag te gaan lopen. Dat moet toch lukken, dat is al twee keer in de week! Naast lopen ben ik gaan dansen, dus ook dat is inspanning… al is dat anders als lopen. Maar het is een extra keertje beweging in de week en niet afhankelijk van de omstandigheden buiten!

Fitter worden en afvallen

Het lijkt dus wel te lukken om fitter te worden, ik kan weer makkelijker de trappen op lopen op het werk en het scheelt inmiddels echt al wel een kledingmaat! Maar ik ben er nog lang niet… die conditie is en was voor mij het belangrijkste, maar inmiddels is afvallen ook belangrijk geworden.

Het gewicht ging de eerste weken super snel, een kilo per week of twee weken was ‘gewoon’. Inmiddels is het een kilo per maand en dat is ook prima wat mij betreft, al het er maar af gaat! Al moet ik zeggen dat het me soms echt te lang duurt voor er weer eens een kilo af is, hard werken en het feit dat het maar langzaam zichtbaar is vind ik lastig.

Voor nu wil ik nog minimaal 12 kg afvallen, het liefste nog zo’n 15 kg. Maar de kilo’s die ik meer ga afvallen als de komende 12 zijn een extraatje, als het lukt zou het super fijn zijn.

Ben jij sportief? Of heb je een doel als fitter worden en afvallen of één van deze twee?

4 comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

CommentLuv badge